2013. július 11., csütörtök

6. scrap.hu tábor - élménybeszámoló 1.

Hogy milyen volt a scraptáborban? Nagyon jó!
Nekem ez volt a 6. alkalom, hogy részt vettem a scrap.hu által szervezett országos rendezvényen. (És az 5. év, hogy a Yabo támogatóként is jelen volt!)
A legelső "tábor" alig volt 4 óra, akkor döntöttük el, hogy ide bizony ottalvós bulit kell szerveznünk, mert semmire se elég az idő, ha sok scrapper egyszerre beindul! ;) Idén, mint az elmúlt három évben, Tarjánban, a Sziget Panzióban voltunk. Csodaszép hely a Zsámbéki-medencében, egyszer megnézem alkotós tábor nélkül is!! ;)
A tábori üzemmódban úgy működünk, hogy tényleg csak a legszükségesebb fizikai okok miatt jövünk ki az alkotós teremből. Pénteken 5-re érkezett meg mindenki, egy korai vacsora után pedig bevetettük magunkat az alkotásra kijelölt terembe. Képzeljetek el egy 150-200 nm-es termet, teli asztalokat, az asztalok 30 cm magasan telepakolva alkotós cuccokkal, és mellettük lelkes lányok és asszonyok (+2 férj) vágnak, ragasztanak, dumálnak. 2,5 napig. Csak enni megyünk ki (isteni a konyha a panzióban!), és egyesek aludtak is...

Az első workshopot Rika tartotta, ezen a táblafestékkel ismerkedtünk. Pontosabban azzal, hogy egy scrapbook oldalon hogyan tudjuk kihasználni a festékben rejlő lehetőségeket.
Ha például van egy furcsa színű karton, azt nyugodtan telibe le lehet kenni ;)
Szép hatása van, ha a lap szélén hagyod elfogyni a festéket, ahogy Ibu is csinálta. Ehhez vastag, majdnem száraz ecsettel, széles mozdulatokkal vidd fel a festéket az oldalra.
A festék száradása után kréta- vagy akvarell ceruzával tudsz rá írni, illetve kaphatóak filctoll formában is kréta tollak, amikkel könnyen lehet írni, de ugyanúgy lemoshatóak, mint a hagyományos kréta.

 

Én olyan oldalt terveztem, ahol az üzenet a fontos. Ennek a kiemeléséhez is nagyon jó a táblafesték. Utólag jöttem rá, hogy nem is jól írtam le az idézetet. Ha kedvem lesz, lemosom nedves ecsettel vagy ronggyal, és kijavítom. ;)


Jovi pedig egy egész filofax albumot lekent táblafestékkel, és úgy fogja albumnak elkészíteni. Remélem, hamar meg tudom mutatni majd azt is!!!

Szombat délelőtt volt Adrienn workshopja, a pakolós ;), azaz a pop-up hatás gyakorlása. Ennek lényege, hogy úgy igyekszünk a térbeli mélységet megadni az oldalon, és ezzel kiemelni a lényeget (természetesen a fotót), hogy az oldal mégsem lesz túl vastag, albumba illeszthető marad az oldal.

 

A workshop háziasszonya, Adrienn már meg is jelentette egy cikkben a technika lényegét a scrap.hu oldalon. Röviden: többféle pecsételés és/vagy festékezés a háttéren, lehetőleg többféle színnel. Több keret és/vagy alátét a fotó körül. Számos, egymásra pakolt színes réteg.

 

Én rögtön két oldalt is csináltam, amivel persze megcsúsztam a következő workshop előtt... A két gyerekem születésnapja között 2 hónap van, ezért ez két kép a legfrissebb kedvenceim. Nem tudtam eldönteni, melyiket válasszam, így kénytelen voltam mindkettejüknek elkészíteni az oldalt. Megérte, nagyon élveztem, és megtetszett ez a pakolós technika!

Szombat délután Korsós Szabina tartott foglalkozást az akvarell technikáról. Ebből tanfolyam készült a Scrapfellownál. Az akvarellpapírban az a jó, hogy nem tudod elrontani. Bármilyen vizes festékkel dolgozol, csak tegyél rá sok vizet, és a színek szépen összefolynak. Folyathatod, vissza szedheted, keverheted őket. Rengeteg témához készíthetsz ilyen módon sk album alapot, de a legkézenfekvőbb a kék-zöld kombó nyári albumhoz!
Ibu a Férjének készített albumkát. (Az enyémből a festegetés van meg :-D)
"A minialbum alapját Szabina bemutatója alapján akvarell papírból készítettem el, amire 2-féle zöld színnel festettem az alapot, mert ez Tibi kedvenc színe. Majd ehhez piros kiegészítőket, kerestem és pirosra festettem a chipboardokat. És fekete tintapárnával pecsételtem is az alapra. A legvégén az egészet összekötöttem egy 3 pékzsinegből font madzaggal."

 

 

A vasárnapi workshopon pedig Merika adott ízelítőt a kollázs technikáról. Erről viszont már csak a következő cikkben mesélünk és mutatunk inspirációkat.
Addig is:

Jó alkotást!
Borka




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése