2013. január 31., csütörtök

Anya-banya - farsangi album

Ezen a héten Darabont Orsi albumát mutatjuk be Nektek. Az ANYA albumot kiegészítette egy B betűvel, így BANYA album készült belőle. Ebbe kerültek a farsangi boszorkány jelmez előkészületeiről szóló képek.


"Nálunk minden évben nagy buli a farsang. A gyerekek egész évben várják, találgatják, minek öltözzenek. Aztán ahogy lenni szokott, valami egész mást választanak az utolsó percben.

Mindig szóba kerül, hogy előző években miért annak öltöztek aminek, mikor választották a jelmezt, ki varrta, hol vettük, milyen cipő volt rajtuk, milyen kiegészítőik voltak, stb. Sok-sok kérdés, amire nem is mindig emlékszem már. Éppen ezért megfogadtam, hogy idén dokumentálom az egész készülődést. A bált sajnos nem tudom, nálunk zártkörűek ezek a murik, de a folyamatot mindenképp megörökítem!


Az én lányaim rendszerint tündéreknek, hercegnőknek öltöznek, most viszont vadabbnál, vadabb ötletek után, két boszi sapka erős sugallatára boszorkányok lesznek. Így a dokumentációm alapja rögtön adott lett, egy YABO ANYA albumot megtoldottam egy B-vel és máris megvolt a tökéletes banya album alapom.


Azt is tudtam, hogy a jelmez miatt lila háttérre szeretnék dolgozni. Tudom, a boszorkány fekete, de a farsang meg kifejezetten vidám, és a gyerekekről szól az album. Így esett a választásom Bo Bunny: Peacock Lane papírjaira.

Az oldalak díszítésénél azt tartottam szem előtt, hogy gyermekeimnek készül. Ezért választottam, persze a témát is figyelembe véve, egy glitterezett baglyos, békás, kukacos papírt, és kivágtam belőle a mintákat. Szintén díszítőelemnek használtam YABO orgonaszínű katront a Basic készletből, illetve a YABO kislányos cimkéi közül néhányat ebből a színből. Az album egységét erősítem azzal, hogy ezek az elemek szinte minden oldalon visszaköszönnek. 

Előszeretettel díszítem az oldalaim fekete tollal. Ilyenkor vagy „varrok” ahogyan a mintás papírcsíkoknál teszem, vagy belülről körberajzolom, ahogyan a kartonnál. Ez a módszer nemcsak kiemel, és feldobja az albumot, de szintén az egységét erősítheti, mint visszatérő elem.


Szeretek betűalbumokkal dolgozni, mert könnyen, és gyorsan összeállítható. Először méretre vágom a háttérkartont. Ez cseles picit, mert nem mindegy hogyan vágom. Nekem az vált be, és így biztosan nem zavarodok bele, hogy magam elé teszem a papírt mintával felfele. Aztán fogom az album oldalt úgy, ahogy az állni fog, és ráteszem a papírra. Így egyrészt tudom, hogy melyik minta pontosan hova kerül, és biztosan nem rossz felére vágom a papírt. Én ezek után szoktam megfesteni, vagy tintázni az album széleit.

Most mivel vidám témájú albumot terveztem, nem vágtam ki egyenként a betűket egy színűre, hanem hagytam hagy váltogassák a különböző színek és minták, ezzel is szimbolizálva a farsangi kavalkádot.


Az album karikáit szalaggal díszítettem, és még egy „alcímet” is ráfűztem. Egy albumnak mindig kell cím. Egy betűalbumon ez adott, de én szeretem jelezni azt is miről szól, milyen alkalomra készül. Így került rá a címkére a „Farsangi készülődés” hátuljára meg az évszám „2013”. A B betűre ráírtam a két farsang időpontját is.


A kommentekre a lányok aranyköpéseit írtam, mert fontosnak tartom a megőrzésük, jót fogunk nevetni rajta, ha elővesszük az albumot.

Az első A betűt, mérete miatt, nem díszítettem túl, inkább egy hangsúlyosabb papírt választottam hozzá. Átkötöttem a szárát egy kenderzsineggel, divatos kiegészítő mostanában, és tűztem rá néhány pici miltont. A belső felére már került egy kis kép is, a mindent elindító szilveszteri buliból.

 

Az N betűre a jelmez készítés második fázisa került, amikor átválogattuk a szekrényt, mink is van itthon. Díszként erre is került egy kis kenderzsineg masnira kötve, de mivel nem ezt akartam kiemelni ráragasztottam a baglyokat. Az N betű szára sem maradhatott üres, hiszen kilátszik az albumból, és nem is mutatna szépen, ha nem díszíteném. Erre alapnak egy itthon talált hézagolót tettem, és egy horgolt virágot. Ilyen kincsekre szerintem mindenki bukkanhat otthon, csak körbe kell nézni. A belső felén én varrom a lányok övét, és felkerült rá az a ténymegállapítás is Rékám szájából, miszerint nem tudok varrni. A díszítést itt sem vittem túlzásba, egy darab maradék anyagba szúrtam két gombostűt (mert két banya), és ezt ragasztottam fel.

  

Az Y-ra Apa került, aki be lett fogva banyaseprűt gyártani. Ez is fontos momentum, albumban a helye. Mivel túl kék a kabátja, ezért kék díszítőelemeket válogattam, hogy tompítsa. A kép alá betűztem egy kommentkártyát, az egyik háttérpapírból vágva, de ez most csak díszítő funkcióval rendelkezik, nem került rá írás. A belső felére a jelmez kiegészítői kerültek. Lányok lévén, ez is központi kérdés nálunk. Ki mit vesz fel, ki lesz-e lakkozva a körmük, stb. Itt is elég minimál a díszítés, mert két kisebb fotó is van rajta, nem akartam elnyomni. A kenderzsineg itt is kulcsszerepet játszik a díszítésben, körbevezeti a szemet az oldalon.

 

A hátsó A-ra a kész jelmezben parádézó lányok kerültek. A három kép miatt ezt sem akartam túl díszíteni, viszont az oldal mérete lehetőséget ad a díszek bátrabb alkalmazására. Így sok minden került rá, az én kedvenceim mégis a békák, az oldal és a jelmez erős liláját enyhítem velük, akárcsak az irány a bál felirattal. Az A szárára egy szívecske került kenderzsineggel átkötve. Ez kettős szerepet tölt be, egyrészt vezeti a szemet az előbb említett felirattal együtt, másrészt mivel az egész albumban nem szerepel a lányok neve, de mégis ők a főszereplők így a szívre írtam rá. Így az albumra pillantva is olvasható. A hátsó oldalt én nem szeretem díszíteni. Az albumjaim egy polcon tartom, és így egymás mellé rakva sem akadnak össze, és a szemet is jobban pihenteti egy tisztább felület a színes oldalak után. A hátlapra a készítés dátumát írtam."

- Dor

Reméljük, tetszett Nektek az album és Dor cikke. Ha készültök a farsangra, vagy akár egy bálra, mindenképpen készítsetek fotókat és abból egy szép albumot. Csodálatos emlék lesz később!

Jó alkotást!
Borka

3 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon ötletes, szépen kivitelezett munka! Gratulálok! A csajok igazán vadítóan néznek ki!

    VálaszTörlés
  2. Irto klassz lett Dor!Fantasztikus albumot készitettél!:)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű lett az album, és szerintem ehhez a témához tökéletes ez a papírválasztás (én is imádom!)

    VálaszTörlés