2013. március 7., csütörtök

Egy év képekben

Ezen a héten Dor mutatja meg, hogyan találtak új helyet azok a képek, amik a tavalyi albumokból valahogy kimaradtak.

"Szerettem volna egy külön albumot az előző év kedvenc fotóiból. Ezek a képek nem feltétlenül a legjobban sikerültek, de nekem mesélnek. A scrapbook számomra pont ezt jelenti: az emlékek, élmények, érzések megőrzését. Mivel ez az én albumom, önző módon nekem szól, ezért a kedvenc festős, bélyegzős, maszatolós stílusomban készült. Persze virágokkal, pillangókkal, mert ezeket is szeretem.

 

Most YABO négyzetalbumra dolgoztam, amit a mérete miatt választottam. Nagyon sok gyártó dob piacra A4-es papírtömböket. Nekem a Prima Marketing: Reflections kollekciója tetszett meg ebben a méretben, és most tökéletesen illett az elképzeléseimhez. Az a jó abban, ha az ember egy egész papírkészletet beszerez, hogy nemcsak minden oldal passzol az előzőhöz, de kiegészítőként is fel tudja használni a leeső darabokat. Én alátéteket, zászlókat, nyilakat, virágokat, lepkéket vágtam ki belőlük.

 

 

 

Használtam még tortacsipkéket, dekortapaszt, kincsesládából mindenféle fém apróságot, miltonokat, gombokat. A címfeliratokat dymoval nyomtam.

 

A borítóm most rendhagyó lett, nem a cím, hanem egy kép dominál. Annak érdekében, hogy a fotó ne sérüljön a tárolás során, egy fóliát ragasztottam fölé, és arra került a díszítés. A borító jobb alsó sarkát egy szív lyukasztóval kiszúrtam, jelezve, hogy olyan képeket tartalmaz, amiket nagyon szeretek. Még egy érdekesség, ami a hátlapon is visszaköszön, hogy a papírra nyomott pillangókat fekete tollal kiemeltem.


A belső oldalakon nem volt különösebb koncepcióm, mindegyik egy-egy önálló scrapbook oldal. A maradék papírokat a képek alá tettem, a nagyobb darabokat egyben, a kisebbeket csíkokra tépve. Így emeltem ki a képeket. A sötétebb háttérpapírokra először festettem gessoval, és arra bélyegeztem. A pacákat egy patikában beszerezhető fecskendővel fújtam a papírra, illetve az egyik oldalon kipróbáltam a fogkefével fröcskölést is. A zászlókat, nyilakat fekete tollal körberajzoltam. Így bár minden oldalam más, mégis egységes lett az egész a hasonló technikák alkalmazása miatt. Szintén az egység miatt a fotókat fekete-fehérben nyomtattam ki.

  

Az oldalakon sok kiálló rész van. Így egy-egy oldalpár nagyon könnyen összeakadhat. Ennek elkerülése végett, fóliát (spirálózó fedőfólia a becses neve) vágtam az oldalak méretének megfelelően 8"x8"-ra. Én cseppet beszédkényszeres, scrapbookban komment mániás vagyok. Nekem szöveg kell az albumba. Az oldalakon nem mutatott volna túl jól, és nem is feltétlenül a képhez kapcsolódik az irományom (az egész évet foglaltam össze néhány mondatban). Ezért a fóliára ragasztottam a rajzlapból kivágott csíkokat, mindkét felére ugyan akkorát, és arra írtam a kommentet. A dizájn kedvéért ezeket a fecniket is körberajzoltam. Aki nem szereti a saját írását, az nyugodtan begépelheti szövegszerkesztőbe.


Mivel túl vaskos lett az album, karikával még épp össze tudtam fogni, viszont lapozásnál már zavaró volt, hogy túl szűk, ezért zsinórt fűztem át a lyukakon."

Dor

Ha tehát sok képetek van egy időszakból, amik nem egyetlen témában készültek, érdemes a papírkészlettel és a fekete-fehér átszínezéssel egységbe foglalni. :)

Jó alkotást!
Borka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése