2013. március 21., csütörtök

Laura - patchwork babaalbum

Egy különleges technikával díszített albumot készített erre a hétre Ibu egy pici lánynak és szüleinek. Az alapot több kisebb darab papírból vágott, patchwork hatású alap díszíti. 


Az albumalapja a 20,3 x 20,3cm-es, 8 lapos Yabo négyzetalbum, amit a Basic Grey Kissing booth kollekciójának papírjaival vont be.

"Ezt a baba albumot az egyik munkatársam kislányáról, Lauráról készítettem. Nem rég csináltam két 30x30-as oldalt is, ami a nagymamáknak ment ajándékba. Ezt a minialbumot pedig, most az anyuka kapta. Már akkor megvettem a hozzávalókat, így hasonló stílusú lett mind a 3 munka. Alapszínnek a rózsaszínt és a szürkét választottam, amit helyenként feketével és fehérrel egészítettem ki."

 

Az albumlapokra ragasztott háttérlapok összesen 4 ív scrap papírból és 1-1 ív szürke és rózsaszín fotókartonból készültek. Ibu gondosan előkészítette a kartonokat, hogy mindegyik oldalpár harmonikus legyen. Az oldalak egyik felén egy papír, másik felén 3 részre osztva másik 3 papír jelenik meg.
"Az elrendezés kialakításához először a többi papírt kb.10 x 20 cm-es darabokra vágtam, majd 7 csomagba osztottam, hogy lássam, mennyire lesz szükségem a belső oldalpárokhoz. Minden oldalra került egy 10 x 20 cm-es, egy 10 x 10 cm-es és két átlósan elfelezett 10 x 10 cm-es darab, amiket oldalanként variáltam. Egy kicsit mindig nagyobbra hagyom a papírt, mert ha véletlenül elcsúszik a ragasztásnál, csúnya ha nem ér ki a karton széléig. Még mindig könnyebb levágni belőle, mint kipótolni."

 

A borító- és hátlapon mind a hat karton megjelenik, ezzel az egész albumot egységbe foglalva. Először vágj 10,2 x 10,2 cm-es négyzeteket, majd ezeket átlósan félbe. A két fotókarton átlósan ismétlődik, a maradék 4 helyen a 4 különböző mintájú scrap papír jelenik meg. A háromszög formák miatt sugaras elrendezés alakul ki. A méretre vágott lapokat stiftes ragasztóval rögzítsd az album lapjaira. Ha a háttérpapírokat nagyobbra hagyod, mint az oldal, ennél a sugaras elrendezésnél nagyon figyelj, hogy az albumlap szélén egyenletesen lógjon túl a kollázs, így fog középre kerülni, és a kerekített sarkok közepén átfutni a vágási vonal.

   

Amikor elkészült az összes lap, az éleket érdemes csiszolópapírral, vagy körömreszelővel körben megdörzsölni, ezáltal eltűnik a határ a két összeragasztott réteg között. A patchwork hatás kiemelésére Ibu egyes ragasztási vonalakat vékony hegyű filccel, cikk-cakk vonallal díszítette, hogy olyan legyen, mintha össze lennének varrva a papírok.
Ezután jött a már jól ismert festős fröcskölés. "Egymás mellé fektettem az oldalakat, majd először egy nagyobb ecsettel híg fehér temperával fröcsköltem össze. Majd egy kisebb ecsettel fekete temperával. Miután megszáradt, megismételtem a másik oldalon is."

 

Az elkészült lapok után következhetnek a chipboardok (csipik ;) is. A cím felírat élét és széleit temperával vagy tintapárnával festettük feketére. A többi csipi Scrapfellow márkájú, ezeket az album színeinek megfelelően fehér és szürke színt kaptak.

 

Minden oldalpárra került egy nagyobb és 2 kisebb kép, és néhány helyre tortapapír is. Ibu minden képnek filccel keretet rajzolt. Utána a maradék szürke kartonból kis négyzeteket vágott, amikből komment címkék készültek. Rayheres szilikon betűbélyegzővel, saját tervezésű gumi bélyegzőkkel, és koromfekete Distress Ink-kel készültek a feliratok.

 

A maradék papírokból ill. zsinegből készíts kis zászló füzéreket. A képen látható módon húzz 2 vonalat egymástól 2 cm-re, a lap szélével párhuzamosan. 1,5 cm-enként rajzolj pöttyöket, a középső csíkon 0,75 cm eltolással. A pöttyöket ezután kösd össze, vágd körbe, hajtsd félbe a kis "kacsacsőröket". Fűzz bele vékony madzagot, ragaszd össze a szembe forduló háromszögeket, és készen is van a zászlófüzér az album stílusába illő papírokból!

 

 

A háttérpapírok adta patchworkos szerkezet meghatározza az elrendezési terveket. A nagyobb darab kartonra egy nagyobb fotót, a kisebb darabokra pedig egy vagy két kisebb fér el.

Jó alkotást kívánunk!
Ibu és Borka

2 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett Ibolya!
    Nagyon vártam, hogy kész legyél és dokumentáld, hiszen jelen voltam a tervezésnél, az első papírvágásoknál!
    Tényleg egy tündéri albumot készítettél!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett ! És először azt hittem, hogy a cikk-cakk igazi varrás volt a papírokon :-) Gyönyörű az összhatás !

    VálaszTörlés